Followers

Sunday, September 6, 2009

Juadah Berbuka Part 2

Salam.....

Hari ni me nak kongsi gambar juadah berbuka puasa beberapa hari yg lepas......
Antara yg me sempat masak ialah Nasi Kerabu Biru.... ni la roper nasi kerabu me.... me suka waner biru sebb dah biasa kat kelate nasi dia waner ni.....


Ni sambal Lada dia.... sedap sehhh....hehehe puji sendiri jer la.....



Me ada gak wat Ikan Masak Taucu n Daging Masak Merah... hat ni sokmo wat... kira kureng specel....

Pas tu kat bwh ni yg me baru cedok resepi dlm tenet.......

Ada Ayam Goreng Berempah....


Sotong Bakar Berkuah


Bingka Ubi Kayu......(fisrt time wat?.... malu kan da tua2 baru nak blajo...)


Pau Inti Kelapa.....(pun 1st timer gak)


Nasi Tomato wit Ayam Masak Pedas n Pajeri Nenas(nasi nyer tu yg 1st time nyer)


Buahan.... buleh kata menu wajib everyday........




Me nak gak share rasa hati me semalam bila hubby me tetiba kata.... 'X sangka pulak mama skarang ni boleh masak mcm2....' huhuhu... terharu me dengar.... pujian ke atau sindiran tu.....? Tapi bila me tanya naper dia cakap cenggitu.... dia kata ye lah dulu2 mana mama tau masak2 camni.....

Mmg ler... sapa2 yg kenal me mesti terkezut giler esp my family n my in laws..... sampai my SIL panggil me puteri lilin... sebb takut nak dok dapur .... takut orang soh masak....kalo balik belah me.... tugas me kemas umah sebb me paling x suka kopek bawang n so on... tp bila dah dok jauh ni.... dgn sendirinyer me berubah...... ye la kan.... x kan hari2 nak mencekik beriani... kari.... nasik mhandi....bla...bla....bla....

Ok tu je la utk hari ni.... harap x jemu baca n tgk gambo yg x seberapa tu(masak2 pun kira satu cabang seni gak kan.....).... hingga jumpa lagi utk menu seterusnyer minggu depan..... hehehe....


4 comments:

azlina said...

salam amy...
pandainya amy masak...ina tak pandai masak sangat masak alakad je..sedap tgk semua membuka selera..amya jadi balik malaysia kg amy di perak kat mana..rajin2 sgh le rmh ina...tentu amy tgh tak sbr rasa nak balk kan...selamat kembali amy..

amy said...

salam ina....

ala.... sumer blajar dr intenet.... rasa rugi dulu2 x blaja ngan mak....

kg hubby kt telok intan.... ada kakak kat venice of perak, manjong... ina kat mana?

shima said...

salam amy

banyaknya juadah buka posa.. boleh abis ke tu...

Wa'ah said...

wau wi

kak amy dah terer masak lah skang...
cayalah!