Followers

Tuesday, July 28, 2009

Royal Albert in da house.....

Salam,

Me nk citer, me dh ada jam dinding Royal Albert...... agak2 la kan.... braper harga me beli jam ni ek? kih..kih...kih.... kelakor jer...(ni sumer gara2 dok tgh gila ngan RA la....)

Hahaha.... jgn cepat terpedaya yekkkk.... hmmm.... benarnyer jam ni me beli kat Ikea jer.... harga x hengat coz beli masa mula2 sampai Abu Dhabi ni tp rasanyer x sampai pun 10 hinggit..... warna asal dia biru, dh x der waner lain kot sebb tu hubby pilih biru.... hehehe....

Seminggu yg lepas(sebelom pi kedai tu ler..) ..... tetiba tangan rasa gatai2 nk wat decoupage.... toleh kiri... toleh kanan... x der la pulak menda yg sesuai utk me jadikan mangsa..... temenong kejap sambil tabik kat cicak(baring ler tu...)

Aaahaaahhh.... ternampak plak la jam biru ni kat dinding..... me pun apalagi.... cepat2 panjat kusi... amik jam n wat persediaan utk pembedahan seterusnyer.... kikiki.... 24 jam selepas tuh(tolak campur ngan masa tunggu cat, gam n varnish kering sebb umah ni kan x dak hair dryer)..... terhasil la jam RA ni.....

Tp ada plak tukang pengkritik cam AF kat umah ni....... hubby kata jam tu dah nak seiras kaler dinding.... nak nengok kul braper, kena plak cari jam tu kat mana... dulu senang... sebb kaler dia biru.. so x pandang tepat kat situ pun leh nampak jam tu kat mana.....

Adaaa ka lagu tu...... iskh...iskh...iskh.... tension plak dengar kritikan cenggitu...... kita dah la baru nak berjinak2 dgn waner putih.... huhuhu

Dah jadik

Gambo sebelom

5 comments:

wanie @ suzie said...

alalalal tetiba jd jam RA lak...dasat tul akak nih

Ifa said...

waaaaaaa kelas gitu.. cantik amy decoupagekan.. bravo.. :)

ifa pun ada jam ikea cam tu.. dah pun didecalkan.. cun pulak bila dah mekap kan..hehe..

kak ina kl said...

salam amy..orang kalau tangan tu berseni..gi jejauh pun boleh buat..apakan daya ..akak memang tak pandai bab-bab macam ni..

amy said...

wanie - tu sebb dh x tahan nk punya koleksi RA... wat la dulu hat x ori.... huhuhu

ifa - kalo tgk yg asli... mmg bersepai la ifa... sebb bila masukkn balik cover dia.. ala2 terkopak sikit cat dia.... kikiki..

kak ina - salam kak ina.... nk wat camane kak.... kt sini x der kedai2 english deco murah2 cam msia.... so kena pandai2 ler nk idup....

Nor Hafinaliza said...

Baru nak tanya tak terkopek ke cat dlm tu..Amy dah cerita dulu..pengalaman saya meng-makeoverkan jam ikea tu pun habis terkopek..spoil je dah muka jam tu cantik,tepi pulak rosak..hmm..ada tak sesiapa yg berjaya atasi masalah ni??
-Affeen-